Hoogste berg, olifanten wassen & grote verandering - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu Hoogste berg, olifanten wassen & grote verandering - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu

Hoogste berg, olifanten wassen & grote verandering

Door: Manon Ribbers

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 Maart 2018 | Thailand, Chiang Mai

26 februari
Vandaag hebben we ons vooral bezig gehouden met het doden van de tijd. We moesten wachten tot we laat in de avond richting de nachttrein konden vertrekken. Eigenlijk een hele saaie dag dus. Rond 22.15 uur zijn we met de tuktuk naar het treinstation gegaan. Eenmaal in de nachttrein merkte ik al snel dat er iemand op mijn plek lag. Best balen als je weet dat je meer betaald hebt voor een plek beneden in het “stapelbed”. Dus na de beste jongen een aantal keer vriendelijk gevraagd te hebben naar boven te verhuizen deed hij dit ook gelukkig. Dat het weinig slapen zou worden besefte ik me pas later toen mijn slaap overstemd werdt door het denderende geluid van de trein.. hmpfff. Zelfs Sjonnie was er niet blij mee want die lag aan mijn uitende en fungeerde als voetensteun.

27 februari
Ik werd ruw uit m’n twee uurige slaap gewekt door de man van de trein die hard BREAKFAST riep. Voor alle duidelijkheid.. ik ben niet de meest aardige goed gehumeurde persoon als je mij zomaar ruw wakker maakt.. Mja dat zou die man een zorg wezen. Na gauw m’n kleren aangedaan te hebben werd m’n bedje weer omgetoverd tot een zitplaats met tafel.. hendig! We hadden fruit besteld de vorige dag, want je moest je ontbijt van te voren bestellen. Terwijl ik dus vol verwachting zat af te wachten tot mijn bord fruit kwam, snap je wel dat ik van binnen lichtelijk huilde toen er en bordje met 6 stukjes ananas op tafel werd gesmeten. De rest van de treinreis heb ik uit het raam gehangen als een puppy en mezelf in de foetus houding op de bank gerold in een poging nog wat slaap te pakken. Aangekomen in Chiang mai wachtte een kennis uit hank ons op om ons op te vangen. Hij en zijn vrouw gaven ons overheerlijke frikandellen speciaal, heerlijk Thais eten en oude kaas!!

28 februari
Samen met hen hebben we een klein, maar super leuke tempel bezocht (waar de poppetje in poephoudingen zaten, hilarisch en waarvan de toilet is uitgeroepen tot beste van het jaar!!) en zijn we naar de hotsprings geweest. De hotsprings was voor mij wel echt een beleving. Het rook er ontzettend naar zwavel!! Je kon er op een bepaalde plek zelfs eieren koken!! Hier hebben we een mineraal bad genomen met water uit de hotspring. Blijkt goed te zijn voor je spieren! Hierna zijn we naar awana guesthouse gegaan en wat bleek.. ze zaten vol (we wilden hier graag slapen) maar de dag erop was er weer volop ruimte. Oke!! Voor een nacht een andere plek in de straat gezocht en gaan. We gooiden onze tassen neer en gingen de stad verkennen. Fabia wilde graag een tattoo laten zetten, dus zochten we een goede shop op! Hierna hebben we alcoholische versnaperingen genuttigd om dit heugelijke feit te vieren. Toen we terug kwamen op de kamer krioelde mijn bed en tas van de mieren. Ik was natuurlijk weer eens vergeten dat het niet handig is om eten in je tas te laten zitten.. tof man. Een hoop gevloek, getier en een deo fles later was m’n bed en Sjonnie weer miervrij en kon ik lekker slapen.

1 maart
We moesten er weer een voor de verandering vroeg uit de veren. Ik moest m’n beste reis gezicht weer opzetten want we gingen naar het national park doi inthanon. In dit national park ligt de hoogste berg van Thailand en een aantal tempels. Waar we alleen geen rekening mee hadden gehouden was dat het boven op de berg nog maar 11 graden zou zijn. Zit ik daar met m’n goed fatsoen in m’n allerbeste zomerse outfit.. tjaaaa... weer niet goed over na gedacht! Gelukkig viel het allemaal reuze mee toen we eenmaal boven waren en was het stiekem wel weer eens prettig om frisse lucht in te kunnen ademen die niet zo benauwd is. Het was een leuke dag, alleen niet super speciaal.

2 maart
Vandaaaaaaag gingen we een dagje doorbrengen bij de olifanten. Hier had ik echt ontzettend naar uitgekeken. We hadden erg ons best gedaan om een goede organisatie te vinden waar er niet op de olifanten gereden zou worden, want dat wilden we echt niet. We werden weer vroeg opgehaald en toen we daar aan kwamen moesten we allemaal hetzelfde pakkie aan.. heel modieus en goede maten ook! Na heel wat gepuzzel wist ik dan eindelijk m’n broek vast te krijgen.. heel charmant kan ik jullie vertellen.. Nja jullie hebben de foto’s gezien.. zo charmant dus haha. We begonnen met de olifanten te voeren. Er waren er vier en die hadden verrektes veel honger.. wat kunnen die eten zeg!! Not normal. Soms pakte ze wat water en zorgden de verzorgers ervoor dat ze dit over ons heen sproeiden haha. Geniaal want een man die werd doorweekt omdat ie niet op zat te letten. Hierna gaven we de olifanten een modderbad. Niet veel mensen wilden in de modder stappen om ze in te smeren met modder, dus we hadden vrijwel de olifanten voor onszelf. Het werd meer een moddergevecht met de verzorgers dan het insmeren van de olifanten zelf. Dus al snel zat ik helemaal onder de modder. Hierna moest we ze schoonwassen in een andere waterpoel. Het was fantastisch, ze gingen helemaal liggen in het water en genoten er zichtbaar van. Ik mocht er zelfs op eentje liggen. Erg cool. Het was een fantastische ervaring.

3 maart
Zaterdag heb ik weer eens een keertje heerlijk getraind! Ik had van een kennis uit nieuw-zeeland een goed adres doorgekregen waar zij zelf had getraind. Hier ben ik gelijk op af gegaan. Twee uur lang heb ik heerlijk al m’n agressie eruit kunnen gooien op de pads en tijdens het sparren. Super toffe trainer en z’n kind is fantastisch! Een 13 jarige jongen met al meer dan 80 wedstrijden op z’n naam en 4 belts! Chapeau! In de avond gingen we uit. We hadden gehoord dat een club genaamd Zoë in yellow een goede plek was. Voor het eerst in een lange tijd moest ik weer eens mijn id kaart laten zien. (Gelukkig was ik niet de enige, iedereen moest anders kwam je er gewoon weg niet in) fabia had die van haar niet bij, maar met een beetje lief lachen kom je een heel eind. Het werd een gezellige avond waarin we met een clubje meiden en jongens nog naar andere clubs gingen en het was half 5 eer dat ik op bed lag! Pfoe Pfoe haha

4 maart
Ik was op tijd uit de veren. Fabia lag nog lang en breed te slapen, en dat snap ik want we waren ook pas laat terug. Mijn paracetamols waren op dus die moest ik ff nieuwe halen.. ook zo balen als je anders een keer hoofdpijn hebt en er niks tegen kan doen.. verder heb ik tot 3 uur heerlijk een boek gelezen aan de rand van het zwembad van ons guesthouse. Toen fabia wakker was hebben we een bus geboekt naar Chiang rai voor de volgende dag.
Aangezien we de vorige avond nogal in wat discussie waren beland en dat vandaag nog niet over was had ik aangegeven graag even de avond gescheiden van elkaar door te brengen. 24/7 op elkaars lip werkt niet altijd even bevordelijk. Ik heb heerlijk gegeten en over de nachtmarkt rondgestruind. Rond 12 uur wilde ik weer terug naar het guesthouse.. maar helaas omdat ik geen sleutel bij had kon ik er niet in. Ik was al helemaal bang dat dat een nachtje op straat slapen zou worden, maar gelukkig zat er nog een vriendelijke mevrouw die voor mij de deur open deed.

5 maart
Een dag waarin alles anders werd bleek al snel. Nadat ik in de ochtend gedoucht had en mijn tas ingepakt had vertelde fabia dat zij niet meer verder wilde reizen met mij. Ze had niet het gevoel zichzelf te kunnen zijn en de discussies waren naar haar mening dermate aanwezig dat ze daar geen energie meer in wilde steken. Ik schrok hier nogal van.. kwam rauw op mijn dak zo op de vroege ochtend. Hoe jammer ik dit ook vond, kon ik niks anders dan haar keuze respecteren. Ik heb mijn tas om gedaan en ben weggegaan. Nadat ik enigszins was bekomen van de schrik heb ik een hostel in Chiang mai geboekt en ben daar heen gegaan. Ik moest mezelf wel weer even herpakken en een plan de campagne maken. Ik werd in het stamps backpackers hostel ontzettend liefdevol ontvangen. Ze wilden mij overal bij helpen en deden dit met veel plezier. In de avond zijn we met een groep naar de zonsondergang wezen kijken bij doi suthep, waar we eerst 300 traptredes op moesten, en waar tevens een prachtige tempel stond. Bij terugkomst even opgefrist en met een grote groep op stap gegaan. Het was een geniale avond. Eerst naar de karaoke, en daarna naar de havanna bar. Damn! Wat kunnen jongens slecht zingen zeg... hahahaha.. just kidding.

6 maart
Op tijd eruit! Ik wist nog niet helemaal goed hoe ik nu mijn reis precies wilde vervolgen. Na een goede douche en een lekkere bak thee had ik de knoop doorgehakt (en met mijn aflopende visum in gedachten, het verlengen kost namelijk 50 euro) dat ik 8 maart met de slowboat naar Luang Prabang in laos zou reizen. Iedereen in het hostel had me dit aangeraden, dus moest ik het wel doen!
Dit gelijk maar geboekt. Een drie daagse boottrip die erg leuk schijnt te zijn. Dus ik ben benieuwd. In de middag even wat rondgestruind door een shopping mall, nieuwe sleffers gekocht en in de middag lekker buiten rondgelopen. In de avond wordt er een bbq georganiseerd door het hostel evenals een pubquiz. Het wordt dus weer een goede avond met veel plezier als ik het mag geloven!!

Keep you posted!
Vanaf nu dus mijn reis alleen verder, maar ook dat moet geen probleem worden! Genoeg leuke mensen op de wereld.

  • 06 Maart 2018 - 10:34

    Danielle:

    Wat een avonturen weer. Tof hoor met de olifanten !!
    Wederom jaloers. Alleen kun jij t ook hoor, alle vertrouwen in je.
    Geniet ervan X Daniëlle

  • 07 Maart 2018 - 22:53

    Marina Berman:

    Wat een belevenissen, de 1 mooier dan de ander. Met jou vriendelijkheid en doortastend karakter kom je weer nieuwe mensen tegen diecje verder helpen op deze onvergetelijke reis.
    Stinkt wel hé die hotsprings

  • 12 April 2018 - 12:18

    Anja:

    Olifanten, hotsprings, training, confrontatie....mooi en een betere leerweg bestaat niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende maanden ga ik door zuidoost Azië heen reizen. Ik wil iedereen op de hoogte houden door verhalen en foto's te posten.

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 9191

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 November 2018

Backpacken door azie

Landen bezocht: