Mijn eerste week thailand en thai-boksen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week thailand en thai-boksen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week thailand en thai-boksen

Door: Manon Ribbers

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Zo, dat was dan mijn eerste week in Thailand. Ik heb in de afgelopen 7 dagen al redelijk veel mee mogen maken, die ik van te voren niet bedacht zou hebben. Nu willen jullie natuurlijk weten wat dat dan allemaal is.. wees gerust, in het komende half uur gaan jullie daar achter komen. Grapje, zoveel heb ik nu ook weer niet meegemaakt.

Nadat ik in geuren en kleuren mijn veel bewogen eerste had met jullie had gedeeld, en bovendien mijn eerste training had overleefd, liep het de volgende dag iets anders. Met volle moed ging ik die nacht een poging doen om te slapen. Helaas voor mij had ik een jetlag en was mijn lichaam niet van plan om met mij mee te doen. Ik kon heel even slapen en werd om 3 uur wakker. Ik kreeg honger.. en gelukkig had ik die avond een doggybag meegenomen en had ik nog wat koude rijst over. Iets later belde Frans via facetime en voor ik het wist zat ik op skype met Aafke, Frans en Shamala. Het was genoten en ze hebben mij door mijn fantastische jetlag heen geholpen. De volgende ochtend sliep ik dwars door mijn wekker en goede voornemens heen. Rond de middag werd ik wakker, maar had wel top geslapen, dat is ook belangrijk. De trainers lachten mij al uit, want die vonden het voornemen om de dag na aankomst al gelijk in de ochtend te starten ook wat fanatiek.

Zo gingen de eerste dagen langzaam voorbij met trainen, eten en slapen. In de avond wat relaxen en natuurlijk een massage halen. Als je dacht dat een thaise massage lekker is, dan zeg ik alvast, dat is niet waar! ik dacht ohh even lekker relaxen…nou mooi niet. Ik weet niet wat ze deed, maar ik had echt veel pijn in dat uur, leek de fysio wel.. De dag er na gingen we hardlopen in de ochtend. Daar had ik drie dagen later nog profijt van. Dat is wel een voordeel, je hoeft maar 1x hard te lopen en dat staat gelijk aan drie dagen en het gevoel dat je benen in eetstokjes zijn veranderd, zo stijf. Wel weer een ervaring rijker, want hardlopen in Bangkok is best een uitdaging kan ik je vertellen, vooral met mijn motoriek. Dus dat doe ik maar niet meer. Ik begin de ochtend nu met een veilig kwartiertje springtouwen haha.
Om een duidelijk beeld voor iedereen te schetsen zal ik vertellen hoe een training er hier ongeveer uitziet. Om 8.45 uur springtouwen tot 9.00 uur. Dan drie rondes van drie minuten schaduwboksen. Tussen iedere ronde zit een minuut rust, waarin je 10x moet opdrukken of buikspieren moet doen. (geldt voor de gehele training) Na het schaduwboksen is het tijd voor 3 a 4 rondes op de pads. ( dat is zo gaaf!!). Hierna is het tijd voor drie rondes op de bokszak. Hierna is het soms nog wat andere technieken oefenen en daarna 5 sets van 20 buikspieren doen en stretchen.

Daarnaast wil ik graag met jullie delen dat ik iedere dag gezelschap krijg van drie hele mooie aangezichten op mijn balkon. Kat 1, 2 en 3 vond ik zo afgekraakt, dus heten ze nu kwik, kwek en kwak. Is gezelliger dacht ik zo. Naast mijn kamer woont een vrouw die op dit resort werkt en zij geeft de katten van hier te eten en te drinken. Drie daarvan komen graag even een praatje maken met mij, erg schattig. In de tussentijd heb ik ook al veel mensen leren kennen. Het Nak Muay Nation kamp is begonnen en dat zijn bijna allemaal mensen van mijn leeftijd, dus hebben we het allemaal gezellig met elkaar tussen en na de trainingen (want we trainen niet gezamenlijk). We gaan samen eten, naar massages of naar de bar.
Gisteren bijvoorbeeld zijn we met een z’n allen wezen kijken naar een kleinschalig thai-boksgala wat buiten werd gehouden, midden in Bangkok. We gingen er met de taxi naar toe en zagen een mac donalds. We hebben daar alles heerlijk ordinair naar binnen lopen schransen. Toen onze magen vol zaten zijn we gaan kijken naar de gevechten. Als vijfde moest iemand van onze gym vechten. Het begin was erg goed. Het ging hard op hard en er werd veel geclincht. Op een gegeven moment in de tweede ronde laat de jongen van ons z’n linkerhand iets zakken en krijgt meteen een rechtervoet in z’n nek gesmeten. K.O. Het was een geweldige knock-out, jammer dat dat tegen een jongen van ons moest zijn…kan niet altijd geluk hebben natuurlijk. We zochten een taxi om terug naar ons resort te kunnen komen en dachten dat wel eventjes te fixen. Dit pakte iets anders uit. We hebben er iets van twee uur over gedaan om weer terug te komen. De taxi chauffeurs weigerden ons mee te nemen. Iets in de trant van buitenlander zijn ofzo? Was een vreemde gewaarwording. We liepen heen en weer van straat naar straat op zoek naar een taxi. Op een gegeven moment hebben bestelden we een uber, maar die gaan gewoon verder met hun bezigheid als ze je niet kunnen vinden. Dat is echt top in een freaking drukke stad als Bangkok. Dikke ellende dus.. en aangezien we allemaal hier heel de dag honger hebben door het vele trainen, waren de meeste ook niet echt meer heel vrolijk. Eenmaal een taxi gevonden die we het dubbele boden om ons terug te brengen, waren we het er met een aantal over eens geworden dat het tijd was voor alcohol. Uit de taxi gingen we direct naar Red bar. Top, de mannen aan het bier en ik aan de vodka cola. De bar was bijna uitgestorven en er blijken hier in iedere bar vrouwen rond te lopen die het de mannen goed naar de zin willen maken. Erg vermakelijk om te zien, hilarisch.

Daarnaast heb ik een favoriete koffietentje in de tussentijd gevonden. Het heet liebe cafe en ze maken de beste iced caramel macchiato die er is. Dus mocht je die willen proeven… even op en neer naar Bangkok mensen!
Nu heb ik nog een weekje trainen in het vooruitzicht. De meesten waar ik contact mee heb willen allemaal nog een keertje tegen mij sparren, kom maar op whaha. De reden: ze willen vechten met iemand uit Nederland. Nou kan geregeld worden, ik trek Mn handschoenen alvast aan. Heel tof om te zien dat iedereen hier weg is van de Nederlandse vechtstijl.
Ik ga zometeen lekker slapen en kom volgende week met een nieuw verhaal, vers vanuit het Here hostel in Bangkok.

  • 18 Januari 2018 - 18:51

    Daniëlle :

    Wat een avontuur zo'n taxi zeg, discriminatie!
    Laat je niet op je kop zitten met al die uitdagingen he, pak ze!
    Groeten, ook aan je nieuwe katten :-)

    Kus, Daniëlle

  • 18 Januari 2018 - 20:45

    Maud:

    Super boks om jou bevindingen te lezen Manon. Maar jou buikspieren trainen??? Een fotomodel is er nu al jaloers op, laat toch zitten vrouwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende maanden ga ik door zuidoost Azië heen reizen. Ik wil iedereen op de hoogte houden door verhalen en foto's te posten.

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 9190

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 November 2018

Backpacken door azie

Landen bezocht: