Harde gevechten, uitgaan, tattoo en avonturen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu Harde gevechten, uitgaan, tattoo en avonturen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu

Harde gevechten, uitgaan, tattoo en avonturen!

Door: Manon Ribbers

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!!
Dat was me een weekje wel, pff. Ik wil niet zeggen dat ik veel heb meegemaakt afgelopen week, maar het heeft me zeker uitgeput haha.
Ik schrijf dit versla vanuit het eerste Hostel waar we verblijven. Het Here Hostel in Bangkok. Het is een zeer goed en comfortabel hostel waar je je gelijk thuis voelt.

In de laatste week bij Khongittha Gym heb ik mij ontzettend vermaakt. Omdat ik mijn plekje had gevonden en door had hoe alles in z’n werking ging kon ik mij goed focussen op de trainingen. Het bleef echter wel zwaar, dat zal ik nooit ontkennen. Ik kon alleen de warmte beter verdragen dan in de week daarvoor, dus dan zweet je nog net zoveel alleen heb je er dan minder last van of iets dergelijks. Op vrijdag 19 januari zijn we naar MX Extreme wezen kijken. Een muay thai gala waar 5 gevechten gepland stonden. Dit is gewone thai-boksen alleen dan met mma handschoenen aan. Sensatie gegarandeerd. De gym had een goede plek voor ons geregeld, omdat er een jongen van hun moest vechten. We gingen deels met de taxi heen en verder met de trein. Een hele belevenis kan ik je vertellen. We kochten een kaartje voor de trein, maar in plaats van een treinkaartje kregen we een soort van knoop of fiche. Heel apart. Deze moest je langs de toegangspoortjes houden en dan gingen ze open. Heel handig hoor, maar niet voor mensen zoals ik die dat soort dingen veel te snel kunnen verliezen. De gevechten waren fenomenaal. Harde knock-outs gezien! Heel vet. Hierna zijn we naar Soi Cowboy gegaan. Een straat in Bangkok waar je allemaal bars hebt zitten waar veel strippers en ladyboys rondlopen. Toch best wel een beetje gek om daar als vrouw rond te lopen vond ik zelf. Lichtelijk ongemakkelijk, heb zelf twee tieten dus zou er niet zo van moeten opkijken, maar om dat nu zelf heel de avond om m’n oren geslingerd te krijgen is toch iets wat overbodig vond ik zelf. De mannen van onze groep daarentegen vonden het prachtig en genoten met volle teugen van al dat vrouwelijk schoon. Later op de avond heb ik toch maar gevraagd of we naar een normale bar toe konden, een bar waar de vrouwen hun kleding wel aan hielden. Daar hebben we genoten van live muziek en hebben we een aantal potjes gepoold.

Het was natuurlijk erg laat geworden die avond ervoor en had bijna iedereen de ochtendtraining geskipt om de roes uit te slapen, inclusief ik. Die dag hebben we het heerlijk rustig aan gedaan. Op zondag zijn we naar de monnik gegaan die de orginele sak yant tattoos zet. Dat was zo ontzettend gaaf!! Mensen, als je ooit, ooit de intentie hebt om zoiets te laten doen, dan kan ik dit alleen maar aanmoedigen. Het was pijnlijk, want er wordt met een naald in je lichaam gehakt, maar dat is het zeker waard. 100%!!

Dinsdag 23januari was een beetje een rotdag. Ik was al een paar dagen niet helemaal lekker. De dag ervoor had ik al met koorts op bed geleden en had ik echt een rotnacht gehad. Veel last van buikpijn. Ik kreeg al helemaal paniek, want ik zou toch geen infectie hebben of iets verkeerds hebben gegeten waardoor ik nu in de problemen zat?? Afijn, gewoon doorzetten dacht ik. Een hele hoop met paracetamol erin en gaan. Dat ging echter de volgende dag niet, ik bleef maar pijnen houden in mijn maag en dit was in de avond zo heftig dat ik hier niet meer tegen kon. En dit terwijl ik toch niet de meest kleinzerige persoon ben die er is dacht ik zo.. Ik appte een vriend, Mike, van de gym en we gingen op weg naar het ziekenhuis. Ik moest weten wat er aan de hand was! Boss een trainer van de gym ging ook mee omdat hij het moest vertalen, want er werd natuurlijk geen Engels gesproken door de mensen daar. Het bleek dat ik op dat moment verhoging had en een iets wat lage bloeddruk. Verder was alles in orde gelukkig, ik had geen infecties of ontstekingen of iets anders dergelijks. Ik moest pijnstillers slikken iedere keer als ik pijn had en that’s it. Het was natuurlijk wel weer even een momentje van…jezus dat heb ik weer.. maar wat was ik opgelucht toen de arts mij kon vertellen dat er niks aan de hand was.

Woensdag 24 januari heb ik mijn laatste trainingsdag gehad bij Khongsittha. Ja ik weet wat jullie denken… huh? Maar je was toch nog de vorige avond in het ziekenhuis en je had verhoging/koorts.. is dat dan verstandig?? Het antwoord is nee, is niet verstandig, maar ik wilde niet opgeven en ben dus gewoon gaan trainen. In de avond heb ik een uber genomen naar het Here Hostel. Het was orgineel een ritje van ongeveer 30 minuten, maar door het verschrikkelijke drukke verkeer in Bangkok duurde die rit zo ongeveer anderhalf uur. In de avond gezellig met een aantal Nederlanders gekletst en wat bier gedronken en later ontzettend gezellig met Aafke bijgekletst via skype!
Deze morgen is Fabia aangekomen en hebben we een heerlijk relax dagje.

Volgende week meer…. En dan zijn we al op de eilanden van thailand… dat betekend Feest, Zon, en Strand!!!

See you!!!

  • 25 Januari 2018 - 10:57

    Trix:

    Wat een mooi verslag weer Nonnie!!
    En gaaf van die tattoo respect !
    Denk aan je

  • 25 Januari 2018 - 18:02

    Jacqueline:

    He schat,

    Weer een mooi verslag. Heb natuurlijk elke dag contact met je, maar in je verslagen lees ik toch soms weer dingen die je net niet vertelt hebt.
    Fijn dat Fabia is aangekomen, veel plezier straks!!!

  • 25 Januari 2018 - 23:20

    Jan Splinter:

    Mooi dat je het hier naar je zin heeft

  • 29 Januari 2018 - 15:45

    Marina:

    Wat een geweldige ervaringen weer. Tja in t ziekenhuis wordt geen engels gesproken, weet ik helaas uit ervaring, maar ze zijn net zo kundig als hier. Das ook wel fijn

  • 01 Februari 2018 - 18:04

    Danielle:

    Oh.. deze had ik helemaal nog niet gelezen ! heftig, blij dat t nu weer beter gaat X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende maanden ga ik door zuidoost Azië heen reizen. Ik wil iedereen op de hoogte houden door verhalen en foto's te posten.

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 9187

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 November 2018

Backpacken door azie

Landen bezocht: