Rollercoaster aan belevenissen! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu Rollercoaster aan belevenissen! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu

Rollercoaster aan belevenissen!

Door: Manon Ribbers

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Februari 2018 | Thailand, Phuket

02 februari
Ons eerste dag in het at hostel. We wilden graag een scooter huren, dus wij op tijd er uit.. op tijd, op tijd… haha uurtje of 9.30. maar hé we hebben vakantie he, dus dan mag dat! Dus terug komend op mijn verhaal. Wij wilden een scooter huren om het eiland rond te crossen en te verkennen. Maar eer dat we goed en wel op pad waren, was het onderhand al 12 uur. Nu is daar niks mis mee, maar onze plannen wisselden nogal. Willen we dat vandaag wel doen, het regent, we willen niet nat worden, ohh dat kan zomaar gevaarlijk zijn.. nou dan wachten we nog wel een uurtje was de conclusie. Wij door een winkelcentrum heen gelopen om wat tijd te doden. En wat kwamen wij daar tegen tot onze grote verbazing en vreugde.. een sushitentje. Alle you can eat voor 700 baht. Wij konden onze impulsiviteit niet langer bedwingen en reserveerden gelijk o om daar om 15.00 uur te eten. Hierdoor beseften we ons later dat we daardoor dus ook geen scooter konden huren die dag.. achja dan de volgende dag maar. Op onze weg door de stad lieten we ons verleiden tot een olie massage van een uur. Heerlijk was het.. wel jammer dat je daarna bijna van je stoel in het sushi restaurant glijdt omdat je nog lekker onder de olie zit als een of andere sumoworstelaar. Heel gladjes moet ik wel zeggen..
Wij konden niet wachten om sushi te gaan eten en kwamen daar als uitgehongerde honden aan, een half uur te vroeg. Boeiend dachten we, wij hebben honger en willen eten… en veul. We gingen buiten zitten, want dat is leuk. Ik hoor jullie denken nu, maar Manon het regende toch? Ja dat klopt, en het waaide ook nog eens, totaal niet handig dus. Dus doen we dat gewoon.. geen enkele logica is daarin te vinden, maar wij doen dat. De sushi was heerlijk! We hebben genoten, tot het moment,, jaja er komt inderdaad weer iets wat niet helemaal volgens plan ging. We zagen iets op de kaart staan wat leek op een ebi tempura (een garnaal in een krokant jasje) dus dat bestelden we.. Fabia had al snel in de gaten dat het een hele vis in een krokant jasje was en at het niet op. Ik liet mezelf niet kennen en begon te eten. De eerste was best lekker, toen ik begon ik vol goede moed aan de tweede vis. Eenmaal op de helft, dacht ik huh wat ik eet ik nou?? Bleek die hele vis vol te zitten met eitjes.. hmmm heerlijk. Dus ik zat de baby’s van die vis ook op te eten. Ik had plots niet zo heel veel trek meer. Een van mijn goede eigenschappen is dat ik mezelf goed gek kan maken over dit soort onnozele dingen. Ik bedacht me al helemaal dat er baby visjes in mijn buik groeiden en ik moeder werd van een soort zeemeermin. We hadden de grootste lol.
Die avond zijn we uitgegaan en belanden we op het strand waar een groot feest aan de gang was. Dit feest was 100x beter dan de full moon party! Hier heb ik nog geknuffeld met een gigantische leguaan. Ik ging als een tevreden mens naar bed, lichtelijk aangeschoten met nog een feestje in mijn hoofd.

De volgende dag op 03 februari hadden we grootse plannen met het huren van een scooter, maar zoals vaker gebeurd met grote plannen belanden ze in het water. Nou bij ons in de grote zee die vlakbij lag, want we hebben de gehele dag werkelijk waar niets gedaan. Ik heb de hele dag op bed gelegen. De enige keren dat ik uit bed ben gekomen is om wat te eten en om de bootreis te regelen voor als we naar Phuket gingen.

Na een hele dag volledig tot rust te zijn gekomen en ik mezelf had toegesproken als een strenge moeder dat zou doen heb ik me de volgende dag uit bed gehesen en zijn we op tijd op pad gegaan. Na goed zoeken en al drie zenuwinzinkingen vonden we dan eindelijk twee scooters die aan onze eisen voldeden. De motormuizen gingen op pad! Als eerst gingen we naar een buddha gegaan. Wat een gigantische buddha was dat. Daar moest ik natuurlijk weer aan iedereen die de tempel bezocht even laten zien wat een goede motoriek ik wel niet heb.. ik viel dus van de trap af omdat ik over een traptrede afgleed. Je had erbij moeten zijn, net al de rest van de mensen. Nou is dat nog niet zo erg hoor, ik heb dat ongeveer 15 keer per dag dat ik over een traptrede, stoeptegel, verhoging of whatever struikel en bijna een kunstgebit kan laten aanmeten. Maar goed. Na de buddha zijn we weer op onze ijzere ros geklommen en zijn we op zoek gegaan naar een tempel die we niet konden vinden, blijkbaar waren we er al voorbij gereden, maar niks gezien. Dan maar op weg naar de waterval van 80 meter. Dit was echt heel mooi, we hebben daar de berg beklommen en hierna nog bij de waterval gezwommen. Fantastisch. Niet over nagedacht natuurlijk dat we ook weer verder moesten rijden, dus wij met onze natte badkleding in onze kleren en weer verder op de scooter. Ondertussen was het al bijna avond en werd het al wat donkerder, en we wilden nog een goede instagram waardige foto maken op bijna het hoogste punt van het eiland. Dit deden we uiteindelijk toch maar niet, want onze scooters wilden niet echt meewerken zo stijl liep de berg omhoog.
Op de weg terug naar ons hostel, zijn we nog naar een andere tempel complex geweest waar verschillende buddha’s stonden. Hier hebben wat rondgekeken, wat foto’s gemaakt en hebben we gauw de scooters weer ingeleverd. Hierna zijn we uit eten geweest en hebben we een overheerlijke, nee wat zeg ik, de allerbeste pizza ooit op. Ik zweer het, de pizza’s van de shato zijn er niks bij. Nou en die zijn lekker hoor om 3 uur s’nachts na een avond linq!!

Op 5 februari moesten we vruug uit de veren! We werden om 8 uur in de ochtend opgehaald. Wij dachten dat dat wel zou loslopen omdat ze het hier niet zo met de tijd hebben. Maar nee hoor, daar sta je dan met twee boterhammen in je hand een beetje glazig naar de buschauffeur te kijken en weer naar je tas en weer terug naar de buschauffeur. Snel alles achterin m’n mond gestopt en de tas in de auto gesmeten. Daar ben ik maar weer verder gaan slapen. We kwamen bij een bus terecht die echt overheerlijk was. Dit hadden we de eerste keer moeten hebben die rampnacht in de bus. Wij met onze slaaphoofdjes de bus in en gelijk de leuning in comastand. Het bleek dat de bus mee ging op de boot, wij moesten er dus uit en mochten later weer terug in de bus wanneer we eenmaal weer aan land waren. In de boot had ik mezelf opgevouwen tot het niveau slangenmens.. en zo ben ik in slaapgevallen en weer wakker geworden toen we aan land waren.. snel gesprint naar de bus.. kom je de bus in zit daar een gigantisch opblaasbare zwaan die hoort bij iemand die er niet uitziet als een zwaan, maar meer als een ander beest.. ik zeg niks..
Ze weigerde om dat ding leeg te laten lopen, en de hele rit in de bus heeft ze lopen schreeuwen en tot overmaat van ramp dwong ze de busschauffer om te stoppen omdat ze zou moeten plassen.. uhu.. Ze wilde gewoon roken. Echt wurgneigingen krijg ik daar van.. Na een aantal uur moesten we wisselen van bus en toen moest dat irritante persoontje toch echt haar zwaantje leeg laten lopen want dat paste niet meer in de bus. Ze werd helemaal gek. Schreeuwen, schelden en toen liep ze weg. En ja hoor, wij moesten wachten tot mevrouw weer terug kwam. Eenmaal aangekomen in ons party hostel in Phuket (weer zo’n idee van ons, want we wilde helemaal niet iedere dag partyen) gingen we snel douchen, want ik voelde me toch een partij smerig. Na het douchen zijn we toch maar even wezen kijken op Banga road. Wat een mensen!! Ik heb mijn ogen uitgekeken. Jonge meisjes met een oude man, mensen die je naar een seksshow willen lokken of je gewoon binnen willen praten bij een club. Sommige waren vervelender dan de andere, want alle mannen die vrouwen met hun ogen al aan het verkrachten zijn is niet echt sexy ofzo. Al met al een hele gezellige avond gehad!

6 en 7 februari hebben we twee stranddagen gehad! Het bleek dat we in dat deel van Phuket niet veel anders te doen was dan zonnen en zuipen. Hier waren we dus ook snel mee uitgekeken aangezien we op de kamer lagen met twee zweedse beesten! Ze stonken, snurkten en waren gewoon smerig. Ze waren de mannelijke versie van het nummer als lomp zei zeer dee van de wc experience. Echt verschrikkelijk!

8 februari was ook weer een dag voor in de boeken! We hadden 7 februari een taxi geboekt om ons naar een rustiger en mooier deel van Phuket te brengen, maar deze kwam niet opdagen. We dachten, nou dan vragen we hulp bij de receptie. Miscommunicatie ten top. We hadden hem eerst moeten betalen en dan pas zou hij een taxi regelen. Dat hadden we even niet begrepen en bleven maar wachten in de waan dat er wel een taxi zou komen nu. Even voor jullie beeldvorming, ik lag al op de grond in de lobby, omdat ik het te lang vond duren, moe was en ik mn geduld aan het verliezen was. Heel leuk beeld. Na enige tijd ben ik toch op mn allervriendelijkst gaan vragen waar de taxi bleef. Toen hij me uitlegde dat we eerst hadden moeten betalen ben ik omgedraaid en heb ik mn spullen gepakt. Ik heb de eerste de beste tuk tuk meneer aangesproken en daarmee hebben we een prijs afgesproken en die heeft ons in zn tuk tukje over stijle bergen naar onze nieuw accommodatie gebracht. We zitten vlakbij de zee, heerlijk. We slapen tot nu toe nog op een 8 persoonskamer met z’n tweeën. Ik keur het helemaal goed!

Vandaag 9 februari moet ik erkennen veel hartpijn te hebben aangezien iedereen in brabant aan het carnavallen slaat. Het feest der feesten, nog beter als 3 miljoen full moon party’s moet het dit jaar zonder mijn fantastische aanwezigheid doen. Missen we allemaal wat zou ik maar zeggen haha.
Om terug te komen op de orde van de dag. Vandaag zijn we naar de bug buddha geweest, jeetje, dat ding is gigantisch! We wilden eigenlijk eerst een scooter huren, maar dat wilden de scooters niet denk ik want we konden er geen twee vinden. Dit bleek achteraf ook alleen maar goed, want de weg naar de big buddha was zo stijl. Dan waren we zo achterover geslagen met onze scootertjes denk ik!
Dus wij met de taxi naar boven, en wat voor een. Luxe stoelen met armleuningen en rugleuningen die achterover konden.. wij voelden ons net twee koninginnen. Bij de buddha wat rondgekeken. Vooral veel mensen uitgelachen die hele fotoshoots houden op zoveel mogelijke leuke manieren. Heerlijk! Wij dachten hierna dat we ook wel lopend terug konden van de berg. Ergens halverwege wat eten, genieten van het uitzicht en dan een taxi vinden en naar beneden. Maar dit liep ff wat anders. Dat stuk die berg af en eten ging nog goed, en was ook nog leuk. Na het eten werd het echter wat minder leuk. Geen enkele taxi wilde stoppen en het werd warmer en warmer en de berg werd stijler er stijler. Toen wij bijna ons geen raad meer wisten en de moed al hadden opgegeven, stopte er een auto met lokale vrouwen erin. Ze vonden ons zielig (duuhhh, zijn we ook) en wilde ons graag afzetten bij ons hostel. Zoooo lief!!
Verder een rustig avondje gehad en morgen dan toch echt een scooter huren. Overmorgen gaan we een bootexcursie doen waarin we verschillende eilandjes gaan bezoeken en daar een beetje gaan snorkelen en relaxen! Dussss let op de foto’s!

  • 09 Februari 2018 - 18:11

    Jacqueline :

    De planning is goed, de uitvoeren soms iets minder

  • 10 Februari 2018 - 10:15

    Trix:

    Weer super veel gedaan geweldig!!
    Echt leuk om te lezen hoe je het ondanks het ziek
    Zijn toch zo naar je zin hebt ....
    TOP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende maanden ga ik door zuidoost Azië heen reizen. Ik wil iedereen op de hoogte houden door verhalen en foto's te posten.

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 9186

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 November 2018

Backpacken door azie

Landen bezocht: