Wat een week, wat een week!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu Wat een week, wat een week!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Manon Ribbers - WaarBenJij.nu

Wat een week, wat een week!!

Door: Manon Ribbers

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Februari 2018 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Nou dit was me het weekje wel hoor!! ik zal het eens even uit de doeken doen hoe de afgelopen week is verlopen.

25 januari hadden fabia en ik een rustig dagje, ze was net aangekomen die dag had nog last van een jetlag. Het was die dag ontzettend benauwd in Bangkok en we wilden even een simkaart halen. Tot die tijd gebruikte ik nog twee mobiels, een als hotspot voor de andere. Bij de DTAC winkel vertelde ze me dat ik mijn simkaart gewoon in m’n eigen telefoon kon stoppen. Ik kon dan alleen niet bellen of smsen, Mja dat doe ik toch niet. Whatsapp behoudt gewoon lekker m’n eigen nummer dus ik heb er echt geen problemen mee. Lekker handy dus!
Ik had de vorige dag al wat mensen leren kennen en daarmee ging we in de avond op pad. Het beste pad Thai restaurant van heel Bangkok dus dat moesten we even zien en proeven natuurlijk. Helaas voor ons moesten we een half uur in de rij staan en was de pad Thai wel lekker, maar niet zo goed als dat ik hem er ergens anders op had... kan ook zijn omdat ze bij dat andere tentje wel chili saus hadden en hier niet!!

26 januari hadden we bedacht om wat tempels te gaan bezoeken in Bangkok. We hadden er niet helemaal bij stil gestaan dat het in het verstikkende vol smog hangende Bangkok heeeeeel werm is om dan ff gauw wat tempels te bekijken. Dus als snel stond het zweet tot in m’n bilnaad en was ik zeiknat van het zweet.. leuk! Aangezien je als vrouw niet in een korte broek of een hempje de tempels
Mag bezoeken hadden we lange broeken en een t-shirt meegenomen, en dat maakte het zweten er niet minder op kan ik je vertellen!! Nadat we voor de eerste tempel, golden mountain, ong 344 traptredes op moesten hadden we een goed uitzicht over Bangkok wat een hele lelijke stad blijkt te zijn. Bij de volgende tempel, wat pho, zagen we een gigantische liggende boeddha, prachtig was het! Vele andere kleinere boeddha’s zagen we ook! Heel tof. Mooi ook hoe ze alle die gebouwen ooit hebben gemaakt, ze staan nu zo vreemd in die drukke stad!
Toen we uit de tempel gingen kochten we een omslagdoek want dat is gemakkelijker dan telkens een broek uit en aan trekken.
Hierna zijn we met een bootje naar de andere kant van het meer gegaan om daar de laatste tempel te bekijken, wat Arun, deze viel een beetje tegen. Dit hebben we gecompenseerd door hele leuke super toeristische foto’s te maken.
In de avond zijn we een kijkje wezen nemen op de khaosan road. Een hele drukke straat met allemaal barretjes, etenskraampjes en winkels. Lijkt wel chersonissos in het kwadraat. Overal waar je kijkt worden buckets aangeboden, willen mensen je schorpioenen laten eten en kun je massages nemen. We hebben twee barretjes gehad, de eerste zag er super fancy uit, met bewakers voor de ingang ect. De andere daarentegen, daar zaten we vastgeplakt aan de tafel en die gaf nog zwart af ook. Leek wel alsof die geverfd was met teer. Ik ben dan ook weer zon simpele dodo en ga daar gewoon zitten terwijl iedereen met allemaal doekjes onder z’n armen zit.. de dag hebben we afgesloten in het hostel door met wat mensen van thuis te Skypen.

27 januari moesten we uitchecken. We hadden voor die dag een nachtbus en een bootreis gereserveerd die ons naar het eiland koh phangnan zou brengen. Op dat eiland wordt op 31 januari het full moon festival gevierd en daar wilde we bij zijn!! We moesten wat uurtjes doorbrengen om de tijd te doden. Dus gingen we lunchen en daarna wat drankjes doen. Toen het eenmaal tijd was om naar onze vertrekplek te gaan lopen moesten we die enorme backpacks op onze rug zetten. Oh my God, dat ding was zo zwaar!! Met een backpack achterop en een daypack voorop vertrokken we. Ik vond het verschrikkelijk! Hartstikke warm... kei onhandig.. dan vraag ik me serieus af waarom mij dit een goed idee leek! Aangekomen bij de ophaalplek had ik al een onderbuik gevoel van oei.. dit kan wel eens helemaal anders zijn dan wat ik had verwacht van de nachtbus. Het hotel waar we moesten wachten leek nog net niet op een scène uit een slechte horrorfilm. De bus was een regelrechte ramp. Slechte stoelen, geen beenruimte en tot overmaat van ramp kon ik m’n stoel niet naar achteren doen omdat daar een man van twee meter zat!! Hoe dan?! Nadat we de eerste twee uur van de reis hadden zitten zeiken over hoe slecht het was... ohnee dit heb ik de hele reis doorgedaan! Gelukkig kon ik even Skypen en duurde de reis al iets minder lang. Om half 6 in de ochtend moesten we eruit omdat we, dacht ik bij een haventje waren aangekomen... dus niet! We hebben daar twee uur gewacht op iets.. toen bleek dat er dus nog een bus zou komen om ons naar de echte haven te brengen. Ik lag ondertussen al te slapen op een bankje en had al drie keer die hele reis bij elkaar gevloekt. Dus hup in de volgende bus waarvan de stoelen loszaten en ik dus niet durfde bewegen., is ook nieuw voor mij kan ik mededelen, is lastig! Eenmaal op de boot heb ik eerst in de zon gezeten... en ontzettend verbrand, daarna ben ik maar gaan slapen. Ik had een hele rits stoelen gevonden en daar ben ik op gaan liggen. Eenmaal aangekomen zijn we naar ons hostel gewaggeld met die verrekte zware tas.. Oeehh wat moet ik daar aan wennen zeg!
Die avond dachten we even ergens wat te gaan drinken. We zochten op internet een dachten we een goed tentje op, en hoppa de taxi in! Helaaaaas! Weer dat impulsieve in mij wat dan de overhand neemt, en daar stonden we dan hahaha, een of andere hippie stond muziek te maken op wat potten en pannen ofzo.. heel gek.

29 en 30 januari hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar het strand gereden! Daar hebben we twee dagen heerlijk gerelaxt en de toerist uitgehangen. Heerlijk was dat. Heb ook gelijk een lekker kleurtje gekregen daardoor! Ook een leuke bijkomstigheid!!

31 januari was het dan zover!! De full moon party!! Dé reden waarom we naar koh phangnan gegaan waren! In de ochtend hadden we de scooters terug gebracht, en daarna lekker gerelaxt in het hostel. Ik slaap overal en altijd.. dus ook toen, lekker op bed mezelf mentaal klaarmaken voor een avond vol gezelligheid. De pre party was in het hostel zelf, we kregen Thais eten, en daarna konden we onszelf onder verven. Heel erg grappig was dat! Allemaal volwassen mensen met een kwastje in hun hand die elkaar of zichzelf onder aan het verven zijn. Net een peuterspeelzaal hahaha. Rond een uurtje of 11 gingen we dan eindelijk achterin een truck naar de strand, bij aankomst stonden we in de file, wat druk!! Heel erg! Maar snel een Bucket met drank gekocht want hé dat hoort er nu eenmaal bij. Ik zal de laatste zijn die daar nee tegen zegt! We hadden afgesproken om samen met twee andere Nederlandse jongens te gaan die avond, ze sliepen ook bij ons op de kamer. Er wordt vaak gezegd dat de full moon party een feest is wat je eigenlijk niet mag missen, en wat je meegemaakt moet hebben! Nou, eerlijk... als je niet gaat mis je ook niks! Ik had weer eens te grote verwachtingen.. dat mensen over een touw springen dat in de fik staat is wel echt geniaal! Mensen die vooral staan krijgen een heerlijke douche van kerosine en zand! Verder wordt er om de 10 meter andere muziek gedraaid en staat iedereen te dansen op het strand. Is een leuke ervaring geweest! Dat hebben we ook weer gedaan!! We zijn goed op dreef!

1 februari moesten we op tijd uitchecken, want we moesten de boot halen naar ons volgende eiland, koh samui. Weer met die loei zware tas achterop m’n rug en gaan met die banaan! In de boot, zag ik opeens beestjes lopen.. en daar kan ik niet zo heeeeel goed tegen laat maar zeggen, en het werden er ook steeds meer. Het bleken kakkerlakken te zijn, gadver de gadver. Zo smerig!! Snel uit die boot.. we hadden al een taxi geregeld voor als we er waren, maar zoals alles hier super snel gaat, ging dit natuurlijk ook weer op z’n elfendertigste!! Nou en toen mensen.. kwam de klapper van de week! De wasmachine van de weggeefactie. We dachten een super fancy bungalow geboekt te hebben om wat daagjes te relaxen. Maar toen we daar aankwamen zag het er rampzalig uit!! De hutten van timmerdorp zijn nog beter! Ellende ellende. De grote zwarte beesten vlogen rond en voor onze bungalow zat een gigantische kruising tussen een meerval en een alligator! De vieze en vooral vreemde vlekken op het dekbed maakte mijn humeur niet beter. Fabia trok op een gegeven moment de stoute schoenen aan toen we het erover eens waren dat we hier absoluut niet wilde blijven. Ze vroeg ons geld terug en dit kregen we! Na een lange wandeltocht hebben we een nieuw, mooi en beter hostel gevonden wat midden in het centrum zit.

Ik ben heel benieuwd wat komende week gaat brengen, kan alleen maar beter worden!!

  • 01 Februari 2018 - 17:59

    Danielle:

    Jeujh...wat een drama met t openbaar vervoer daar, hier is t wat... maar we hebben dus niets te klagen in Nederland. Fijn feestje als ik t zo lees haha, carnaval is er niets bij, ahum... Gelukkig hebben jullie je geld voor de bungalow terug gekregen nog een beter onderkomen gevonden. Kus uit koud en grijs Nederland XXX

  • 02 Februari 2018 - 07:35

    Trix:

    Jeetje wat een gebeurtenissen , maar
    Goed van je dat je dan op zoek gaat
    Naar een andere plek!!
    Hoop dat komende week je
    Beter gaat bevalen
    Denk aan je

  • 02 Februari 2018 - 22:45

    Ineke Van Loon:

    Alle mensen, wat een verhaal meid maar achteraf toch leuk. Je was toch al heel wat gewend in Kenia maar dit overtreft alles. Je moet in je leven van alles meemaken en die gelegenheid neem je toch maar mooi aan. Leuk hoor Manon, geniet maar, je hebt best nog wat voor de boeg. Een mooie tijd gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

De komende maanden ga ik door zuidoost Azië heen reizen. Ik wil iedereen op de hoogte houden door verhalen en foto's te posten.

Actief sinds 02 Jan. 2018
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 9172

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 11 November 2018

Backpacken door azie

Landen bezocht: